måndag 9 augusti 2010

Panacea81

"In Greek mythology, Panacea (Greek Πανάκεια, Panakeia) was the goddess of healing. She was the daughter of Asclepius and Epione. Panacea and her five sisters each performed a facet of Apollo's art: Panacea was the goddess of cures, Iaso was the goddess of recuperation, Hygieia was the goddess of disease prevention, Aceso was the goddess of recovery, and Aglaea was the goddess of natural beauty." säger Wikipedia om gudinnan Panacea.

Vilket plötsligen får mig att inse varför youtube-gudinnan Panacea81 valt sitt namn. Hon gör nämligen sminktutorials. Och jag älskar dem, för hon är så rolig och snäll och mysig och duktig.
Och jag som älskar färg och form, och dessutom har en moster som tillverkar handgjorda 100% naturliga mineralsminkprodukter, borde ju använda ögonskuggor å grejer hela tiden men gör det nästan aldrig! För jag vet aldrig vad jag ska göra eller vad som passar mig, och jag tycker aldrig det blir bra. Och därför är jag så tacksam för underbara Lauren Luke som under pseudonymen Panacea81 underhåller mig och ger mig massor av inspiration:)

Här visar hon hur man gör Hayley Williams Airplane-smink. Och jag som älskar gult! Yummy!:)

Varsågod!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar