torsdag 12 augusti 2010

Idétorka och ringrost

Överöst med skolarbete, som egentligen är roligt men idag väldigt påfrestande. Känner mig osäker på om jag liksom gör rätt, fast jag bara haft fem veckors sommarlov känns allting så avlägset. Vet jag hur man gör snygga produktblad? Vet jag hur man göra bra broschyrer? Just idag känner jag mig synnerligen osäker. Vilket jag vet delvis beror på min nya lärare som är proppfull med kunskap men allergisk mot tydliga instruktioner.

Och om sanningen ska fram är det inte bara det som ligger och pyr idag. Läste igenom några bekantas bloggar och förundras över deras fantastiska användande av ord och uttryck. Formuleringar som gör mig alldeles häpen och avundsjuk. Jag brukade vara riktigt bra på sådant, och nu, efter att inte ha skrivit ordentligt på åratal, är jag faktiskt märkbart sämre på det. Och jag är orolig att mitt tecknande går samma väg, eftersom det varit försummat längre än skrivandet trots att det en gång var allt jag gjorde.

Jag hittar på bildmotiv, och även fyndiga formuleringar och texter och även bokidéer nästan dagligen, men gör aldrig något av det. Och jag önskar att jag gjorde det. Men jag hinner inte, får ingen ro. Och har ingenstans att göra det, riktigt. Längtar tills jag blir färdigutbildad, flyttar till något betydligt större ställe och hittar lite lust.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar