fredag 17 september 2010

Friday I'm in love

Juridisk översiktskurs avslutad. Varför en blivande grafiker behöver läsa sådant skulle man kunna ifrågasätta, men det har faktiskt varit nyttigt. Man måste känna till olika marknadsföringslagar, olika påföljder, olika avtalsformer och annat. Inte fantastiskt spännande, men det är ju nyttiga saker sällan. Broccoli är ganska spännande eftersom de ser ut som små fina träd, men det var väl det. Eller förresten, även brysselkål är spännande för att det ser ut som ett helt stort kålhuvud fast i miniatyr, och i jättefin mörkgrön färg. Tyvärr smakar det inte lika spännande även om jag hör till de får människor som överhuvudtaget äter brysselkål. Jag föredrar att inte diskriminera grönsaker, somliga är godare och nyttigare än andra men alla förtjänar att ätas med stor aptit.

Nu har jag bara en endaste kurs kvar innan min slutpraktik, denna kurs är en ynka vecka lång och ska handla om webb. Vi ska typ göra Flash-banners etc. Jag är ett fan av Flash, alltid gillat det, men de flesta i klassen har aldrig öppnat det och då tycker jag att en sån här kort kurs där man bara skrapar lite på ytan kanske inte ger så mycket. Oh well. Man kan inte få allt. Efter denna ynkliga lilla kurs går jag på praaaktiiiik.
Vacker musik åt Thomas Tallis-hållet spelar i mitt huvud när jag tänker på det. Ska bli otroligt roligt.

Idag är det fredag. Och det ska man på inget sätt förringa. Ska bli underbart att inte kliva upp tidigt imorgon och ha föreläsning. Av någon löjlig anledning har vi bara morgonpass den här terminen. Den som kom på det borde ha tänkt igenom det en gång till. Planerna för helgen är fortfarande oklara. Ikväll ska jag leka med Fanny som fyllde år igår (då åt vi moussaka och såg på film. Postar receptet sen.) och jag tror att det eventuellt kommer att sluta med en utgång. Eller jag vet att det kommer att göra det faktiskt, och det är ju inte dumt. Jag skulle vilja gå till nåt ställe jag inte varit förut. Förslag, någon?

Har växlat till mig massa US Dollars. Man blir alltid så glad när det är bra kurs på dollarn, och det var det igår så då passade jag på. Nu är det mindre än en månad tills vi åker! Den 15 oktober blir det jag och Älskling i New York. Roligt!!! Den som har varit i New York kan därför se det som sin skyldighet att informera mig och V om alla roliga saker vi inte får missa.

Slutligen, för lite extra fredagspepp lämnar jag er med inte en, inte två, utan tre låtar som varje människa gör rätt i att lyssna på. Och förresten, I'm in love! ^^




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar