måndag 26 juli 2010

I dont like mondays

Måndag igen, kliva upp tidigt och göra fler böcker åt Stockholm Stad.
Turligt nog är min kollegas 19-årige son Oscar här, och vi kan prata om
tv- och datorspel. Till exempel Star Craft 2 som släpps inatt.

Webbhallen har nattöppet, och de som kommer först får köpa spelet
för nästan ingenting. Och dessutom är det cosplaytävling.

Jag har aldrig deltagit i cosplay, har du? Jag tror jag skulle tycka att
det var riktigt soft, men just Star Craft 2 känns som ett otroligt svårt
tema. Vem ska man klä ut sig till? Zerg? Jag skulle kanske kunna klä
ut mig till Kerrigan, hon är ju tjej trots allt. Men då måste jag ha konstigt
bambuliknande hår, och jättestora vingar och typ läskig insektsaktig
struktur på min kropp. Tror inte det va. Eller också kunde jag klä ut mig
till Nova, hon är i alla fall blond och mänsklig. Men då behöver jag avancerad
Ghost-utrustning med massa skydd å grejs. Very difficult indeed!

Nej, jag tror det får vara den här gången. Och för er som inte vet riktigt
vad Star Craft 2 är, kan jag fresta er med den här mycket tjusiga trailern.


3 kommentarer:

  1. "Ni förschtår inte hur viktigt det här är!"

    SvaraRadera
  2. Cosplayade inför World of Warcraft: Burning Crusade... hade tänkt skippa hela nattköandet, men Helena tog tag i mig och sa att på inga villkor tänkte hon köa ensam utklädd till Succubus, så det är bara klä ut sig och följa med.
    Riktigt härlig trailer, även om den är full av klyschor. Men betyget, ja... jag skulle sett filmen. Tycker det säger tillräckligt.

    SvaraRadera
  3. En succubus? Du menar när ni cosplayade inför Wow? För det finns väl ingen succubus med i Star craft? Och hur klär man ut sig till en sån, de ska väl komma i olika skepnader å grejer? Eller kanske inte world of warcraft? Det spelet har jag pinsamt dålig koll på. Jag vill se bilder!

    Angående trailern håller jag med, skulle bli en sån spännande film! Men tyvärr har jag inte tålamodet för rts... dock lär jag ju få låna ut min karl på obestämd tid till eländet;) So it better be good! Läste precis på twitter att det dykt upp några cosplayers i kön ikväll. Ett par, som visst är ihop i verkligheten, som föreställer Jim Raynor och Sarah Kerrigan:) Blir ju lätt att vinna tävlingen om de bara är två!:P

    Och Baby Strange, obviously we don't;)

    SvaraRadera