onsdag 28 juli 2010

Ack Värmeland du sköna...

På fredag åker vi till Värmland. Jag, V och hela hans familj... syskon, mostrar, kusiner... rubb å stubb. De har nån jättegård där med en massa hus, och det verkar synnerligen idylliskt. Jag tycker att det ska bli jätteroligt, jag gillar Vs familj jättemycket och det ska bli trevligt att försvinna iväg en vecka och inte ha en massa saker planerade jämt. En vecka av oplanerad tid att desponera som man tycker. I Värmland.

Concerns? Tja... det är tydligen väldigt old school, utan riktiga badrum. Det blir utedass, och dusch i syrenbuskage. Och jag är en bekväm flicka, jag tycker om tjocka frottéhanddukar, tvåldoft och kakel. Utedass, not so much. Och jag är lite orolig att jag kommer att vara ivägen. Vet ju inte riktigt hur saker funkar där, vad de brukar göra. Är orolig att jag inte kommer att passa in nåt vidare. Hoppas att det kommer att vara soligt och varmt så att man kan få lite färg och kan doppa sig i sjön, (annars inte överförtjust i bad i sjö, fick alldeles grönt hår av kopparhaltigt vatten när jag var liten. Har också blivit dålig efter att badat i vatten med algblommning, och fått konstiga utslag av insjövatten en gång. Jag gillar hav eller pool.)

Mitt största problem, dvs. vem som ska vattna mina älskade plantor (en tomat och en jordgubb) när jag är borta, är dock löst. Eftersom jag har världens bästa vän, tillika praktiskt nog granne. Mycket tacksam är jag för detta. Mina tomater kommer att vara röda och tjocka när jag kommer hem igen.

Nu undrar jag mest vad man ska ha med sig. Vad ska man ha med sig till en vecka i värmland? Enligt SMHI ska det regna några dagar, så det får man ta med i beräkningen. Ge mig tips!

Nu pun intended, lämnar jag er med den här fina lilla sången. Bara för att den är bra alltså, inte för att jag bävar inför Värmland. För det gör jag faktiskt inte:).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar